Ugyanakkor van egy olyan tényező, amire sokan nem gondolnak mégis akár a legnagyobb irodaköltség is lehet?
Mi is ez?
A helyes válasz a felesleges vagy kihasználatlan terület. Ennek két fő típusa lehe
1. Átmenetileg feleslegessé vált terület:
Ha ép létszámcsökkenés van nálatok és két asztal üresen áll, akkor máris van kb. 15-20m2 felesleges irodaterület. Ha egy 3000 Ft/nm-el számolunk akár havi 60.000 Ft felesleges irodaköltség is jelentkezhet. Plusz ÁFA:). Ez olyan irodaköltség Neked, amit minden hónapban feleslegesen fizetsz, mindaddig, amíg újra nincs feltöltve teljesen az irodád!
Közepes vagy nagyobb cégeknél (15+ fő) ez nem okoz olyan nagy gondot, hisz a fluktuációkra fel vannak készülve. Náluk ez olyan költség, ami valamennyire tervezett és benne van a költségvetésben. Ugyanakkor egy kisvállalkozásnál létfontosságú a költségek leghatékonyabb tervezése. Minden egyes elköltött forint számít! De hogyan lehet ezeket a fluktuációkat kiküszöbölni?
2. Közös területek:
Ha egyedül bérelsz irodát, akkor a közös területek (közlekedő, recepció, konyha, vizes blokk) után ugyanakkora bérleti díjat fizetsz, mint a munkára használt területek után. A közös területek mindegyik irodánál természetesen más arányban oszlanak meg, de körülbelül 30%-a közös terület egy adott irodának. Vagyis a bérleti díjad 30%-át olyan bérelt terület után fizeted, ahol konkrét értékteremtő munka nem folyik. De ugye mégis szükség van ezekre a területekre. Mi a megoldás?
A megoldás:
Az 1. kérdésre a rugalmas bérleti kondíciók nyújthatnak megoldást. Ha te 3 hónapra tudsz előre tervezni céged életében akkor ne írj alá több éves bérleti szerződést, még akkor se ha elsőre annak alacsonyabb a bérleti díja. Az Offices2Go-nál akár 1 hónapra is bérelhetsz szobát. Bérelhetsz pluszba munkaállomásokat 1 napra, de akár teljes szobát is bérelhetsz átmenetileg. Gyakorlatilag mindenre tudunk neked megoldást nyújtani, hogy soha többé ne kelljen egy árva fillért fizetned az átmenetileg feleslegessé vált területekért
A 2. kérdésre a közös használatú iroda a megoldás. Az Offices2Go-nál 13 külön bérelhető szobából áll, de a közös terület mindegyikhez jár. Vagyis a közös területek díja 13 szobára oszlik szét, de te mégis használhatod az összes területet. Sőt nálunk 140 m2-nyi területet találsz, szóval garantáljuk, hogy nem lesz bezártság érzeted. 🙂
Reméljük hasznosnak találod tippjeinket!
Ha szeretnél többet megtudni kattints a linkre:
Ha irodát vagy tárgyalót keresel:
Köszönjük, hogy végig olvastad!
Offices2Go Team