Mi a legdrágább irodaköltség, amire talán nem is gondoltál még?

Az irodabérlés mindig komoly döntés egy vállalkozás életében, főleg az első iroda kibérlése. Ennek olyan költségvonzata van, amit át kell gondolni minden szempontból. Sőt a területbérlés mellett egyéb járulékos költségek is vannak. Ilyen a rezsi, a takarítás, bútorok készítése, internet és így tovább. De ezeket Te mind tudod!

Ugyanakkor van egy olyan tényező, amire sokan nem gondolnak mégis akár a legnagyobb irodaköltség is lehet?

Mi is ez?

A helyes válasz a felesleges vagy kihasználatlan terület. Ennek két fő típusa lehe

 

1. Átmenetileg feleslegessé vált terület:

Ha ép létszámcsökkenés van nálatok és két asztal üresen áll, akkor máris van kb. 15-20m2 felesleges irodaterület. Ha egy 3000 Ft/nm-el számolunk akár havi 60.000 Ft felesleges irodaköltség is jelentkezhet. Plusz ÁFA:). Ez olyan irodaköltség Neked, amit minden hónapban feleslegesen fizetsz, mindaddig, amíg újra nincs feltöltve teljesen az irodád!

Közepes vagy nagyobb cégeknél (15+ fő) ez nem okoz olyan nagy gondot, hisz a fluktuációkra fel vannak készülve. Náluk ez olyan költség, ami valamennyire tervezett és benne van a költségvetésben. Ugyanakkor egy kisvállalkozásnál létfontosságú a költségek leghatékonyabb tervezése. Minden egyes elköltött forint számít! De hogyan lehet ezeket a fluktuációkat kiküszöbölni?

 

2. Közös területek:

Ha egyedül bérelsz irodát, akkor a közös területek (közlekedő, recepció, konyha, vizes blokk) után ugyanakkora bérleti díjat fizetsz, mint a munkára használt területek után. A közös területek mindegyik irodánál természetesen más arányban oszlanak meg, de körülbelül 30%-a közös terület egy adott irodának. Vagyis a bérleti díjad 30%-át olyan bérelt terület után fizeted, ahol konkrét értékteremtő munka nem folyik. De ugye mégis szükség van ezekre a területekre. Mi a megoldás?

 

A megoldás:

o2go logo

Az 1. kérdésre a rugalmas bérleti kondíciók nyújthatnak megoldást. Ha te 3 hónapra tudsz előre tervezni céged életében akkor ne írj alá több éves bérleti szerződést, még akkor se ha elsőre annak alacsonyabb a bérleti díja. Az Offices2Go-nál akár 1 hónapra is bérelhetsz szobát. Bérelhetsz pluszba munkaállomásokat 1 napra, de akár teljes szobát is bérelhetsz átmenetileg. Gyakorlatilag mindenre tudunk neked megoldást nyújtani, hogy soha többé ne kelljen egy árva fillért fizetned az átmenetileg feleslegessé vált területekért

A 2. kérdésre a közös használatú iroda a megoldás. Az Offices2Go-nál 13 külön bérelhető szobából áll, de a közös terület mindegyikhez jár. Vagyis a közös területek díja 13 szobára oszlik szét, de te mégis használhatod az összes területet. Sőt nálunk 140 m2-nyi területet találsz, szóval garantáljuk, hogy nem lesz bezártság érzeted. 🙂

Reméljük hasznosnak találod tippjeinket!

Ha szeretnél többet megtudni kattints a linkre:

További információ

Ha irodát vagy tárgyalót keresel:

Kérj ajánlatot most!

Köszönjük, hogy végig olvastad!

Offices2Go Team

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel is

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Olvasd El Többi cikkünket is

Magazin

6 árulkodó jele annak, hogy a gyerekedből vállalkozó lesz

A gyerekek soha nem tudják mik lesznek ha felnőnek. Néha még a felnőttek sem. Mindenesetre ha felfedezni véled ennek a 6 tulajdonságnak bármelyikét a gyerekedben, akkor nagy az esélye, hogy vállalkozóvá növi ki magát!